Obsługa bankowo-księgowa
Nadzorowana przez Główną Księgową – posiadającą certyfikat księgowy wydany przez Ministra Finansów nr 49553/2011.
· Prowadzenie czynności w sprawie nadania Wspólnocie numeru NIP i REGON,
· Założenie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek, prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów, prowadzenie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, pobieranie oraz rozliczanie opłat z tytułu zaliczek za media dostarczone do mieszkań właścicieli,
· Prowadzenie pełnej obsługi księgowej w specjalistycznym oprogramowaniu firmy Mieszczanin,
· Weryfikowanie aktualnego stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazów lokali, właścicieli lokali i najemców lokali,
· Przygotowanie wymiarów opłat dla właścicieli na podstawie uchwał wspólnoty oraz książeczek opłat,
· Troska o zachowanie płynności finansowej Wspólnoty oraz zlecanie windykacji zaległości czynszowych,
· Opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych od nieruchomości wspólnej,
· Sporządzanie wymaganych deklaracji Wspólnot dla instytucji samorządowych i państwowych ( Urząd Skarbowy, ZUS, GUS, Urząd Miasta),
· Wydawanie niezbędnych dokumentów właścicielom lokali oraz pomoc w otrzymaniu dodatku mieszkaniowego,
· Prowadzenie i archiwizowanie dokumentów Wspólnoty,
· Weryfikacja stanu prawnego i zasad ustalenia zaliczek,
· Sporządzenie dla Zarządów zestawień wydatków we Wspólnocie,
· Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty.
Posiadamy nowoczesny system komunikowania się z właścicielami lokali. Obsługę interesantów realizujemy zarówno w naszych oddziałach w Szczecinku i w Bornem Sulinowie, jak i drogą internetową poprzez pocztę e-mail (natychmiastowe udzielanie informacji o stanie sald indywidualnych) oraz nowatorskie rozwiązanie e-Kartoteki (elektroniczna platforma, na którą każdy właściciel lokalu zalogować się może przy użyciu indywidualnego identyfikatora i hasła). Dzięki e-Kartotece właściciel lokalu ma możliwość analizować swoje zobowiązania i wpłaty korzystając ze standardowej przeglądarki internetowej. Informacja ta jest dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Obsługa administracyjna
Nadzorowana przez Zarządcę nieruchomości – posiadającą licencję zawodową w zakresie zarządzania nieruchomościami nr 10963.
· Założenie Wspólnoty (zorganizowanie zebrania właścicieli, podjęcie uchwały),
· Udział w przejęciu nieruchomości od dotychczasowego zarządcy (przejęcie fizyczne nieruchomości oraz dokumentacji technicznej, eksploatacyjnej i finansowo-księgowej),
· Zwoływanie, przygotowanie i obsługa obowiązkowych zebrań właścicieli nieruchomości wraz z opracowaniem niezbędnych projektów uchwał,
· Sporządzenie rocznego planu gospodarczego nieruchomości przy współpracy z Zarządem Wspólnoty,
· Ochrona interesów wszystkich właścicieli w trakcie realizacji powierzonych zadań,
· Sporządzenie bilansu potrzeb remontowych budynku w układzie rzeczowo-finansowym,
· Zawieranie i czuwanie nad prawidłową realizacją umów zawieranych przez wspólnotę mieszkaniową z wykonawcami i dostawcami:
o Energii elektrycznej,
o Wody i odprowadzenie ścieków,
o Ciepła,
o Gazu,
o Wywozu nieczystości,
o Usług kominiarskich,
o Utrzymanie czystości,
o Utrzymanie czystości terenów zielonych,
o Konserwacji i drobnych napraw remontowych,
o Ubezpieczenie budynków,
o Oraz innymi niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
· Pomoc w opracowaniu wszelkich regulaminów oraz statusu Wspólnoty,
· Występowanie w imieniu Wspólnoty do urzędów administracji publicznej w sprawach jej dotyczących,
· Przygotowywanie oraz zwoływanie zebrań Wspólnoty,
· Wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen oraz warunków umowy,
· Czuwanie nad stanem technicznym budynków Wspólnoty oraz zgłaszanie ewentualnych usterek do Dewelopera,
· Nadzór administracyjny nad pracami firm wykonujących inwestycje i prace naprawcze,
· Prowadzenie indywidualnej ewidencji wpłat dla każdego właściciela, obsługiwanie właściciela w siedzibie firmy w sprawach dotyczących Wspólnoty Mieszkaniowej.
Obsługa techniczna
· Zlecanie utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku, służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, terenu nieruchomości oraz dojść i dojazdów do nieruchomości poprzez nadzór nad realizacją zawartych w tym zakresie umów,
· Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
· Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego,
· Wykonanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywania napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokali, ciepłej i zimnej wody i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej, poprzez nadzór nad realizacją zawartych w tym zakresie umów,
· Nadzór nad konserwacją urządzeń małej architektury, placów zabaw,
· Usuwanie awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej, poprzez nadzór nad realizacją zawartych w tym zakresie umów.
Obsługa inwestycyjno-remontowa
• pomagamy, doradzamy przy tworzeniu realnych planów gospodarczych,
• realizujemy plany remontowe zgodnie z podjętymi prawomocnymi uchwałami,
• przygotowujemy dokumentację pod inwestycję/ remont,
• współuczestniczymy w doborze projektantów i wykonawców,
• negocjujemy i przygotowujemy umowy na wykonanie inwestycji / remontu, dbamy o udzielenie gwarancji,
• nadzorujemy realizację inwestycji / remontu, odbiory,
• zlecamy przeglądy gwarancyjne i ekspertyzy, nadzorujemy egzekucję gwarancji i rękojmi.
Obsługa prawna:
• regulujemy stan prawny i faktyczny nieruchomości,
• przygotowujemy projekty uchwał i weryfikujemy je pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami,
• na podstawie odpowiednich pełnomocnictw reprezentujemy Wspólnotę przed sądami, urzędami i innymi instytucjami,
• opracowujemy umowy, doradzamy przy zawieraniu umów,
• przeprowadzamy windykację opłat należnych od właścicieli lokali.
PHU Administrator Sp. z o.o.
UL. Plac Wolności 6/3, 78-400 Szczecinek
NIP: 6731913103
REGON: 523658068
KRS: 0001001932
wydany przez Sąd Rejonowy w Koszalinie IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Kapitał zakładowy: 5 000 PLN